fredag 30. april 2010

Vinterens arbeid begynner å synes!


Ta-ta!

Når er pentry satt tilbake, dørken et skrudd på plass, gass er lagt opp og ting ser meget bra ut! 5 lag DD-lakk på alt, ny benkeplate, nytt lys i oppbevaringsrom bak benken ( med lukebryter!), ny vannkran. Sensor satt inn i vanntanken. Instrumentet måtte byttes da det var gammelt og ikke tilpasse dagens sensorer. Justert og i funk.
Overaskelser?
Ingen store overraskelser. Det pleier alltid å komme på ting du ikke har tenkt på. Med dørkeplatene kom også nytt stigtrinn inn i båten, dvs platen under skyvesetet bak. Den nye platen var noen millimeter tykkere enn den gamle med det resultat at skyvestolen skrapte ned i platen. Følgelig måtte jeg bygge opp glideskinnen oppe på akterdekket en cm for at setet skulle gå klar av trinnet. Men det var vel det "værste".
Dieseltankene er nå lett tilgjengelige for inspeksjon og babord mannhull åpnet. For mye diesel der for visuell inspeksjon, så jeg skal åpne begge og overføre diesel fra den ene tanken til den andre på et senere tidspunkt for inspeksjon. Naboen på brygga i vinter hadde historie om mange desiliter vann i sin dieseltank, med påfølgende stopp midtfjors, så det sporet til inspeksjon. Men jeg fant ikke noe vann i min babordtank.
Har nå gått på vaskebenken på WC, den får også ny benk. Og jeg må gjøre noe med septiktank/slanger. Det lukter....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar